ORMANLAR KRALI ASLANIN GEYIGE TUZAGI

bir varmis bir yokmus.icinde sadece hayvanlarin yasadigi bir ada varmis.adanin etrafi buyuk ve derin bir denizle cevriliymis.

adanin her tarafi, icinde cesit cesit agaclarin, ciceklerin bulundugu, icinde bircok hayvanin bulundugu ormanlarla kapliymis. arilar ciceklerin ustune konup onlardan bal alirlar, kelebekler de arilardan firsat bulduklari ciceklerin uzerinde dans edip eglenirlermis.

her gunesli, sicak bir yaz gununde, cicekler ari ve kelebeklerle sarki soylerken, bazi hayvanlar da aralarinda oyunlar oynar eglenirlermis.

iste yine boyle bir yaz gununde, sicagin da etkisiyle kendi kosesinde ormanlar krali aslan, birden derin bir uykuya dalar. boyle uzunca bir sure uyur.

derin uykuya dalan aslan ruyasinda kocaman bir geyigi afiyetle yedigini gorur.uyandiginda uzunca esneyen aslan birden aciktigini hisseder.kendi kendine; of saat amma gec olmus, bu uykunun uzerine iyi bir aksam yemegini hak ettim diye dusunur ve etrafa bakinir.

kendi kendine geyik yeme hayalleri kuran aslan biraz sonra, az ilerde duran bir geyigi gorur. bu sirada kendine kotu niyetlerle bakan aslani fark etmeyen geyik, basina gelecekleri bilmeden buyuk bir istahla karnini doyuruyordur.

bu duruma cok sevinen aslan;

aslan;

-aksam yemegimi buldum; ama ona hissettirmeden onu yakalayip afiyetle mideme indirmeliyim der.

geyigi yakalamaya kararli aslan, buyuk bir istahla avini ustaca yakalamak icin sinsice planlar yapmaya baslar.

geyigin anlamamasi icin ona dostca davranarak yavasca geyige yaklasmaya baslar.

aslan:

-hava ne kadar guzel degil mi? cimlerde deli gibi kosmak istiyorum.

geyik: -evet gercekten de oyle. bu havada yapilacak cok sey olabilir.

geyigin hicbir seyden suphelenmedigine sevinen aslan sinsice olan hain planlarini uygulamak icin avina guler yuzle biraz daha yaklasir.

aslan:

neden disarida hic kimse yok acaba? boyle guzel bir havada yalniziz. birbirimize arkadas oluruz diyerek cekingen geyigin yanina kadar gelir.

geyik: boyle bir havada ne yapiyorlar ki evlerinde?

aslan: hava cok guzel cimlerde yurumek icin gezintiye ciktim. konusacak birilerini ariyordum; seni gorunce yanina geldim.

geyik: iyi olmus. ben de yalnizliktan sikilmis karnimi doyuruyordum

aslan:

ben de biraz uymusum, uyandigimda cok aciktigimi hissettim. soyle bir geyik bulsam da yesem diye icimden geciriyordum der.

simdi aslanin asil niyetini anlayan geyik ne yapacagini sasirir ve korku icinde kosmaya baslar. ama fazla uzaklasmasina firsat vermeden aslan onu hemen yakalar ve bir lokmada geyigi yer.

karnini doyuran aslan, kurdanla dislerini de temizledikten sonra; karnini da doyurmus olmanin sevinciyle sarki soyleye soyleye, salina salina keyifle dolasir. sonra da yine kendine derin bir uyku ceker.
Trkahkaha401

Leave a Reply

